Välkommen till min inspirations-blog!

Välkommen till min inspirations-blogg!



Att skapa är medicin för själen. Tankarna styr dit de själva vill.

söndag 8 februari 2015

Vinter-ide !






Nu var det längesedan jag använde min blogg.  
Men nu ska jag skärpa mej och lägga ut lite bilder.

Vill först tacka alla som skänkte och köpte prylar från
mitt loppis i somras.

Det blev totalt 10 000:- kr som gick till
Operation Smile.
Det känns väldigt bra.

Under vintern har jag pysslat med lite av varje,
jag har framförallt gjort filtar.

Lite olika motiv, virkade sex-kanter, stickade 
fyrkanter och vanliga mormorsrutor




den här filten består av ca 300 sex-kanter som jag sedan 
sytt ihop med sytråd.
Jag har tagit till allt restgarn jag överhuvud taget hade.



Denna har mer ett färg-tema.
Stickade rutor som jag sedan virkat ihop med smygmaskor.



Traditionella mormorsrutor, men riktigt stora ca 20x20 cm


Vi syns !


2 kommentarer:

  1. Hittade ett gammalt inlägg på min blogg där du kommenterat och ville kolla vem det var! Verkar inte vara igång nu men hej i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Å, nu trodde jag nästan att du vaknat ut vintervilan. Så ser jag att det ju var ett tag sedan!

    SvaraRadera