Välkommen till min inspirations-blog!

Välkommen till min inspirations-blogg!



Att skapa är medicin för själen. Tankarna styr dit de själva vill.

måndag 19 december 2011

Alla som flyttat..........och de som bor kvar...


nu är de snart jul så lite julstämmning får det bli...

ett juläpple kanske..?


jag har haft lite att stå i under december,
jag har sytt klänningar till två av mina barnbarn


hittade jätteroliga knappar på Ohlssons tyger


nu följer en kavalkad av dockor, får jag presentera Nisse,
en av mina första dockor

hon bor hos mej

hon bor hos mej

flyttat..

flyttat...


flyttat..


flyttat....


flyttat....


sitter på hyllan i lokalen....


flyttat...


flyttat.....



flyttat....


flyttat...


bor hos mej...


Vad har hänt i Allalunda då ?


det var ju så att matriarken kände att invånarna i staden
inte gillade hennes ledarstil
så hon beslutade sej helt enkelt för att flytta därifrån...


närmare bestämt till planeten Mars


det blev lite lätt kaos i staden, men man tog sej samman
och man röstade fram nya ledare
men den här gången inte en, utan fyra stycken...


får jag presentera de nya ledarna.....



alla verkar trivas nu, men vi får väl se vad
som händer under 2012
det är kanske någon som inte gillar mångfald...


Hinner väl inte mer under det här året
men jag ser fram emot 2012
hoppas på många nya idéer


God Jul och Gott Nytt År !
Rose-Marie


2 kommentarer:

  1. Oj vilka härliga saker du skapar! Bara älskar dina underbara dockor!! <3

    Använde mig utav julswappens adress (..där jag hittas under Suzana ibland tomtarna..) då jag inte kunde kommentera annars, finns att lägga in så att alla bloggare kan kommentera.

    Kraaaaaam
    Sanna
    www.krimskramsan.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  2. Oj så fin blogg du har,jag läste om dig i Allers,o blev förstås nyfiken!
    God fortsättning på det nya året!
    Kram!
    Märta

    SvaraRadera