Välkommen till min inspirations-blog!

Välkommen till min inspirations-blogg!



Att skapa är medicin för själen. Tankarna styr dit de själva vill.

söndag 18 november 2012

dimmorna skingras - en ny personlighet är skapad




ja, nu är den nya dockan klar, med en helt annan personlighet
och egentligen användningsområde också
kanske inte något att direkt leka med
utan mer som en prydnad på en hylla
eller hängande över dörren eller så...



ser lite malliga ut, eller kanske rentav stränga
vet inte...



jag har skapat några riktigt stora smycken också
med svart kulkedja och silver-lås



som ni sett så har jag visat rutorna på bloggen då och då
nu är denna filt av restgarner färdig
jag virkade ihop de stickade rutorna
med svart bomullsgarn
hela filten är ju stickad av bomullsgarner



jag och en väninna har varit på collografi-kurs
det var jättekul !
det kan jag verkligen rekommendera !


hus 




den här konstiga bilden är egentligen 
en glöggflaska som fått en ny kostym
en del av den stora bomullsfilten
samt ett vind-skydd till en barnvagn..


Vi syns och hörs!
Rose-Marie

1 kommentar: